روش های کسب درآمد از اینستاگرام

کسب درآمدکسب درآمد از اینترنتمطالب آموزشی

نوشته شده توسط:


اینستاگرام با تمرکز روی محتوای تصویری توانسته به یکی از پرمخاطب ترین شبکه های اجتماعی در ایران و جهان تبدیل شود. هرچند این شبکه اجتماعی برای بسیاری از کاربران تنها جنبه تفریح و سرگرمی دارد اما برای بسیاری از افرادی که به طور جدی در این رسانه فعالیت می‌کنند وجوه مادی و تجاری نیز پیدا کرده است.

اعداد و ارقام شگفت انگیزی که هر از گاهی در مورد مخاطبان اینستاگرام و درآمدهای پیج های محبوب، این طرف و آن طرف منتشر می‌شود ممکن است شما را هم به فکر کسب درآمد از این رسانه پرمخاطب انداخته باشد. تینک بیگ در این مطلب قصد دارد شما را با روش های مختلف کسب درآمد از اینستاگرام آشنا کند.

در این مطلب چه می‌خوانید؟

چگونه از اینستاگرام درآمد کسب کنم؟

این سوالی است که پاسخش برای اغلب کاربران ایرانی اینستاگرام تنها به یک چیز خلاصه می‌شود: ساخت یک پیج با مطالب جذاب و تلاش برای به دست آوردن فالوور بیشتر و در نهایت تبلیغ برای هر محصول و سرویسی که به آن‌ها پیشنهاد می‌شود. اما مسأله اینست که تمام راه های کسب درآمد از اینستاگرام به همین یک مورد ختم نمی‌شود. موارد زیر مهم ترین روش هایی هستند که این روزها در سراسر جهان برای درآمدزایی از پیج های اینستاگرامی به کار می‌رود:

۱ – برای کسب و کار خودتان بازاریابی کنید

این روزها داشتن یک پیج اینستاگرامی برای هر کسب و کاری به یک موضوع مهم و اساسی تبدیل شده است. داشتن وبسایت مهم است اما حداقل در ایران که مردم بیشتر وقتشان را در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها می‌گذرانند داشتن یک پیج اینستاگرامی می‌تواند نقش بزرگی در آشنایی مردم با کسب و کار شما و درنتیجه افزایش فروش محصول یا خدماتتان داشته باشد.

فراموش نکنید داشتن یک پیج که به امان خدا رها شده است چندان تفاوتی با نداشتن آن ندارد. بنابراین به طور مداوم نمونه‌های جدید از محصولاتتان را در صفحه خود قرار دهید. برای تشویق کاربران به دنبال کردن پیجتان می‌توانید تخفیف هایی که در نظر می‌گیرید را از طریق همین پیج اطلاع‌رسانی کنید. به این ترتیب نه تنها می‌توانید فروش محصولات‌تان را افزایش دهید بلکه بازخورد مشتریان را نیز از طریق کامنت هایی که برایتان گذاشته می‌شود مشاهده خواهید کرد و آن‌ها را با کسب و کارتان بیشتر درگیر می‌کنید.

داشتن یک پیج تنها برای کسب و کارهای بزرگ ضروری نیست شما اگر صاحب یک کسب و کار خانگی هستید هم می‌توانید مشتریان خوبی از طریق اینستاگرام به دست آورید. نمونه تصاویری که از کیف های چرمی و عروسک های دست دوز، زیورآلات دست ساز و … در صفحه تان منتشر کرده اید ممکن است بیشتر از سایت های نیازمندی برایتان مشتری پیدا کنند.

۲ – با تمرکز روی نوعی محتوای ویژه و اختصاصی اما مناسب، حامی مالی پیدا کنید

در چه زمینه ای تخصص دارید و می‌توانید محتوای ناب برای آن تولید کنید؟ فارغ التحصیل رشته روان شناسی هستید؟ عاشق گجت های جورواجور دنیای رایانه و گوشی های همراه هستید؟ خوره بازی های رایانه ای هستید؟ اگر در حوزه ای تخصصی داشته باشید که بتوانید آن را به نوعی به یک محصول ارتباط بدهید می‌توانید به داشتن یک پیج پرمخاطب در آن حوزه فکر کنید.

محتوای این پیج می‌تواند غذا، مد و زیبایی، تناسب اندام و هرچیز دیگری باشد اما مهم است که از محبوبیت کافی برخوردار باشد. کافی است از کوچکترین وقت خالی خودتان هم نگذرید و برای تولید محتوای پست ها زمان صرف کنید. به این ترتیب پس از مدتی نسبتا کوتاه متوجه می‌شوید صاحب یک پیج با مجموعه‌ای از تصاویر، ویدیوها و البته فالوورهای ارزشمند شده‌اید که مستقیما به دنبال حوزه تخصصی شما بوده‌اند. کسب و کارهای مرتبط با تخصص شما نیز تدریجا به پرداخت وجه برای معرفی شدن در پیجتان ترغیب خواهند شد. فراموش نکنید شما می‌توانید به جای تمرکز روی مخاطبان عام و ارائه محتوای عامه پسند، رسانه ای اختصاصی پدید بیاورید که رقبای کمتری نسبت به موضوعات طنز و امثال آن دارد.

۳ – عکس ها و تصاویری که خودتان خلق کرده‌اید را برای فروش بگذارید

فراموش نکنید شما با یک شبکه اجتماعی عکس محور طرف هستید. بنابراین اگر تخصصی در حوزه عکاسی دارید یا آنقدر خلاقیت دارید که عکس های جالب و دیدنی از محیط پیرامون خودتان تهیه کنید می‌توانید روی فروش عکس هایتان هم حساب کنید. کافیست نمونه کارهایتان را در پیج شخصی تان منتشر کنید. اگر هم طراح گرافیکی هستید می‌توانید مجموعه‌ای از آیکن ها، لوگوها و وکتورهای کار دست خودتان را در صفحه تان پست کنید و راه‌های ارتباط با خودتان برای سفارش نسخه اصلی طرح‌ها را در بیوی پیج قرار دهید. اگر کمی در کارتان جدی باشید مطمئن باشید به زودی برای کارهایتان حسابی مخاطب پیدا می‌کنید.

۴ – با همکاری در فروش محصولات دیگران، در سود آن‌ها شریک شوید

لازم نیست خودتان محصولی برای عرضه داشته باشید. شما می‌توانید به جای اینکه دردسرهای فروش یک کالا را به خودتان تحمیل کنید برای فروش محصولات دیگران در پیج خودتان اقدام کنید و درصدی از هر فروش را به خود اختصاص دهید. فروشگاه های آنلاین و برندهای بزرگی در کشور ما وجود دارند که حاضرند به ازای این همکاری در فروش سود خوبی را به جیب شما سرازیر کنند. سیستم های همکاری در فروش (Affiliate Marketing) معمولا از طریق لینک های قابل ردگیری که در پیج شما قرار می‌گیرد کاربران را به وبسایت فروشنده هدایت می‌کنند؛ در صورتی که این کاربران خرید موفقی انجام دهند درصدی از سود خرید به شما تعلق می‌گیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر  در این زمینه کافیست در گوگل به دنبال عبارت “همکاری در فروش” بگردید.

نتیجه گیری

مواردی که به آنها اشاره شد روش های کسب درآمد از اینستاگرام هستند. فراموش نکنید این روش‌ها تنها زمانی پاسخ خواهند داد که شما بتوانید به اندازه کافی دنبال کننده جذب کنید. البته منظور از اندازه کافی یک میلیون یا حتی صد هزار نفر نیست بلکه داشتن ده هزار فالوور که یک پیج تناسب اندام را دنبال می‌کنند برای برندهای این حوزه بسیار ارزشمندتر از یک میلیون کاربری است که یک صفحه طنز را دنبال می‌کنند و هیچ علاقه‌ای به محصولات تناسب اندام ندارند. در نتیجه اگر سیاست مناسبی را در پیج خودتان دنبال کنید با هر میزان فالووری که داشته باشید احتمال سفارش تبلیغات یا جذب حامی را خواهید داشت.

اگر تجربه جذابی در کسب درآمد از اینستاگرام دارید که می‌تواند برای کاربران ما مفید باشد خوشحال می‌شویم آن را در بخش نظرات با دیگران به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *