۱۰ نکته مهم برای بهتر دیده شدن در اینستاگرام

استارتاپکسب و کارمطالب آموزشیویژه

نوشته شده توسط:


فرقی نمی‌کند صاحب یک کسب و کار باشید و از اینستاگرام برای گسترش بازار خودتان و برقراری تعامل و ارتباط با مشتریان تان استفاده کنید یا یک پیج شخصی در اینستاگرام داشته باشید؛ طبیعتا داشتن فالوورهای بیشتر و همین‌طور میزان درگیری و توجه مخاطبانتان به پست هایی که ارسال می‌کنید از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

اگر شما هم به دنبال بهتر دیده شدن در اینستاگرام هستید در ادامه مجموعه‌ای از نکات مفید را برای شما فراهم کرده‌ایم که توجه به آن‌ها می‌تواند میزان موفقیت‌تان را در اینستاگرام به نحو قابل توجهی افزایش دهد.

نکته اول: محتوای جذاب و با کیفیت

اولین نکته‌ای که توجه به آن از اهمیت بالایی برخوردار است تولید محتوای جذاب و با کیفیت است. محتوایی که برای انتشار در پیج خود تهیه می‌کنید باید ارزش دیده شدن را داشته باشد و مخاطب را برای تعامل با پست شما تشویق کند. کمی خلاقیت به خرج بدهید. کپشن های جذاب و استفاده مناسب از قصه گویی می‌تواند برای رسیدن به هدف، شما را یاری کند و بازدیدکننده ها را مدت زمان بیشتری در صفحه شما نگه دارد یا به واکنش مثبت به پست‌های شما هدایت کند. برعکس اگر تصویر یا ویدیویی که برای انتشار در پیج خود تهیه می‌کنید حداقل استانداردهای لازم را هم نداشته باشد به طور غیر مستقیم به مخاطبانتان می‌فهمانید که برای آن‌ها ارزش چندانی قائل نیستید.

نکته دوم: پست های منظم

پیجتان را به امان خدا رها نکنید. برای اینکه بازدیدکننده‌های بیشتری به دست بیاورید و فالوورهای فعلی‌تان را از دست ندهید لازم است به طور منظم محتوای مناسبی را در پیج‌تان منتشر کنید. فراموش نکنید اینستاگرام علاوه بر پست‌های محبوب، پست‌هایی که به تازگی ارسال شده‌اند را نیز با احتمال بیشتری به بازدیدکنندگان نمایش می‌دهد تا پست‌هایی که مربوط به یک هفته پیش هستند.

مراقب باشید از آن طرف بام سقوط نکنید! ارسال تعداد پست های بیش از اندازه نه تنها کیفیت کارتان را پایین می‌آورد بلکه ممکن است باعث آزردگی فالوورهایتان شود.

نکته سوم: پست های به موقع

همان‌طور که گفته شد یکی از فاکتورهای مهم برای بهتر دیده شدن پست‌ها زمان ارسال آن‌هاست. در بسیاری از موارد، اینستاگرام پست هایی که به تازگی منتشر شده‌اند را برای نمایش به کسانی که دنبال موضوعات مرتبط هستند به پست‌های قدیمی‌تر ترجیح می‌دهد. بنابراین انتخاب زمان مناسب برای انتشار پست اهمیت ویژه‌ای دارد. فرض کنید هم از نظر محتوا و هم از نظر زیبایی روی یک پست به شدت کار کرده‌اید اما آن را درست زمانی منتشر کرده‌اید که اغلب مخاطبان‌تان یا در حال استراحت بوده‌اند یا در محل کار مشغول انجام وظایف اداری خود بوده‌اند. به این ترتیب زمان طلایی برای بهتر دیده شدن را از دست داده‌اید!

نگران نباشید پس از مدت کوتاهی با دریافت واکنش‌های کاربران متوجه خواهید شد چه زمان‌هایی مخاطبان شما بیشتر مشغول استفاده از اپلیکیشن اینستاگرامشان بوده‌اند. شما می‌توانید برای زمان‌بندی ارسال پست‌ها به صورت خودکار از سرویس‌های شخص ثالث نیز کمک بگیرید.

زمان ارسال پست اینستاگرام

زمان مناسب برای ارسال پست اینستاگرام را از دست ندهید!

نکته چهارم: استفاده مناسب از هشتگ ها

هشتگ ها یکی از مهم‌ترین المان‌هایی هستند که در صورت استفاده صحیح می‌توانند توجه افراد بیشتری را به پست‌های شما جلب کنند. سعی کنید برای پست های خودتان از هشتگ‌های پرمخاطب و مرتبطی استفاده کنید که در حوزه کسب و کار شما اهمیت بیشتری دارند. برعکس استفاده از هشتگ های نامرتبط باعث آزردگی بازدیدکنندگان شما خواهد شد.

نکته پنجم: زیبایی و جذابیت پست ها

برای پست هایی که ارسال می‌کنید زمان صرف کنید، چه از نظر محتوا و چه از نظر زیبایی. هرچه جذابیت و زیبایی پست هایتان بیشتر باشد بازدیدکننده برای باز کردن آن بیشتر تشویق می‌شود و احتمال اینکه برای آن کامنتی بنویسد، آن را لایک کند و یا اکانت شما را دنبال کند نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

یکی از تکنیک‌های موثر در جلب توجه، استفاده از رنگ‌های غالب یکسان و استایل‌ها یا فیلترهای مشابه در پست هایتان است. بهتر است رنگ‌هایی که انتخاب می‌کنید متناسب با رنگ‌های غالب موجود در لوگو یا وبسایت شما باشند. به این ترتیب بازدیدکننده‌ها به محض مشاهده برند، لوگو یا سایت شما ناخودآگاه محتواهایی که در اینستاگرام شما دیده‌اند را نیز به خاطر خواهند آورد.

نکته ششم: پروفایل و بیوی کامل و جذاب

داشتن پروفایل کامل از جمله مهم‌ترین نکاتی است که باید در نظر بگیرید. اگر پیج شما در مورد کسب و کارتان است یا در مورد موضوع خاصی فعالیت می‌کنید باید در قسمت بیوی پیج‌تان آن را به خوبی توصیف کنید و نام مرتبطی برای آن درنظر بگیرید. در یک کلام، بازدیدکننده با مشاهده پروفایل شما باید بتواند به راحتی متوجه شود آیا محتوای پیج شما مورد علاقه او هست یا خیر؟

قرار دادن لینک وبسایت یا بیان راه‌های ارتباط با شما (از جمله شماره تماس یا نشانی ایمیل) می‌تواند علاوه بر ایجاد حس اعتماد، تعامل و برقراری ارتباط با شما را تسهیل کند. تبدیل پروفایل به حالت تجاری (Business) از طریق بخش تنظیمات می‌تواند راهکار مناسب‌تری برای این منظور باشد.

نکته هفتم: ایجاد هشتگ برای محصول یا برند

اگر صاحب کسب و کاری هستید برای خودتان یک هشتگ اختصاصی بسازید. این هشتگ می‌تواند شامل چند کلمه باشد طوری که به طور منحصربفرد مخصوص شما باشد. به این ترتیب هشتگ خود را می‌توانید روی کارت ویزیت یا حتی بیلبوردهای تبلیغاتی سطح شهر نیز منتشر کنید و افرادی که دنبال شما هستند می‌توانند با جستجوی این هشتگ نه تنها به محتواهایی که توسط شما منتشر شده دسترسی پیدا کنند بلکه محتواهایی که توسط مشتریان یا شرکای شما نیز منتشر می‌شود را به آسانی خواهند یافت.

نکته هشتم: دنبال کردن هشتگ ها و اکانت های مرتبط

برای آگاهی از محتوای با کیفیت و به روز می‌توانید هشتگ ها و اکانت هایی که در حوزه شما اهمیت دارند را دنبال کنید. اگر پست مناسبی پیدا کردید می‌توانید با کسب اجازه از ناشر اصلی، آن را در اکانت خودتان بازنشر کنید. نگران نباشید این کار در صورتی که به شکل مناسب انجام شود نه تنها به شما ضربه‌ای نخواهد زد می‌تواند مفید هم واقع شود.

نکته نهم: تشویق کاربران برای تولید محتوا

تصور نکنید تمام محتوا را باید خودتان تولید کنید! شما می‌توانید بدون هزینه یا با هزینه ناچیزی مشتریان خود را برای تولید محتوا تشویق کنید و در عین حال توجه جامعه وسیع‌تری از کاربران اینستاگرام را به خود جلب کنید. کمپین های محتوای تولید شده توسط کاربران (User-Generated Content) را می‌توانید با اختصاص دادن کوپن های تخفیفی یا جوایز متنوع برای شرکت کنندگان راه اندازی کنید.

شما می‌توانید در این کمپین‌ها از مشتریان خودتان بخواهید با محصولی که از شما خریداری کرده‌اند یا در کنار لوگوی چاپ شده شما عکسی بگیرند و آن را در پیج خودشان با هشتگی که به کمپین اختصاص داده‌اید منتشر کنند.

کمپین ایسنتاگرام

نمونه‌ای از یک کمپین اینستاگرامی به منظور تشویق کاربران برای انتشار فال حافظ خود با هشتگ اختصاصی

نکته دهم: از بات های اینستاگرام پرهیز کنید

به طور جدی به شما پیشنهاد می‌کنیم از بات‌ها برای افزایش فالوور، لایک کردن یا کامنت گذاشتن زیر پست‌هایتان کمک نگیرید. حتی اگر اکانت شما آن روی اینستاگرام را نبیند و مطابق برخی از گزارش‌ها مورد بی‌اعتنایی یا تنبیه اینستاگرام واقع نشود باز هم می‌تواند برند و نام شما را خدشه دار کند.

فارغ از اینکه فعالیت بات ها خلاف قوانین اینستاگرام است وجود کامنت های بی‌شماری که در آن‌ها ارتباط چندانی با پست شما دیده نمی‌شود می‌تواند غیرواقعی بودن آن‌ها را برای بازدیدکنندگان واقعی شما اثبات کند. عبارات کلی نظیر “چه پست زیبایی”، “مثل همیشه فوق العاده و دوست داشتنی” یا “با آرزوی موفقیت برای شما” برای کامنت‌هایی که توسط بات ها درج می‌شود و همچنین رشد سریع السیر و نامعقول دنبال کننده‌ها نشان می‌دهد شما در مواجهه با مخاطبین‌تان به اندازه کافی صادق نیستید و از هر روشی برای رسیدن به سود یا جلب توجه بیشتر استفاده می‌کنید. همین موضوع کافیست تا آسیب بزرگ و غیرقابل جبرانی به پیکره برند یا نام خودتان وارد کنید. بنابراین بهتر است با فراهم آوردن محتوای جذاب و مفید، تبلیغات مناسب و تلاش بیشتر به دنبال جذب مخاطبینی باشید که واقعا به پیج شما علاقمند هستند. فراموش نکنید بات ها هرگز مشتری شما نخواهند شد!

شما از چه روش‌هایی برای بهبود حضورتان در اینستاگرام استفاده می‌کنید؟ خوشحال می‌شویم نظرات ارزشمند خود را با مخاطبان تینک بیگ در بخش دیدگاه ها به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *