چگونه یک محتوای عالی تولید کنیم؟

استارتاپکسب و کارمطالب آموزشیویژه

نوشته شده توسط:


این روزها تقریبا هر کسب و کاری که داشته باشید تولید محتوای عالی می‌تواند به شما در رونق فروش و جذب مشتری بیشتر کمک کند. علاوه بر این دانستن این که یک محتوای خوب چه ویژگی‌هایی دارد حتی برای یک وبلاگ شخصی و غیرتجاری نیز مفید خواهد بود. از همینرو تینک بینگ در مجموعه مطلبی که پیش روی شماست قصد دارد شما را با مهم‌ترین مواردی که در تولید یک محتوای فوق العاده و جذاب تأثیرگذار است آشنا کند.

رعایت این نکات نه تنها می‌تواند به منظور تولید محتوای مناسب برای یک وبسایت مفید واقع شود بلکه اغلب آن‌ها در مورد پست های رسانه های اجتماعی و حتی رسانه های غیرآنلاین نظیر مجلات و روزنامه ها نیز قابل تعمیم است.

این مطلب برگرفته از وبلاگ Neil Patel کارآفرین و وبلاگ نویس مشهور آمریکایی است که ترجمه آن در تینک بیگ در قالب سه بخش منتشر می‌شود. با ما در بخش اول این مجموعه همراه باشید…

9 عنصر اولیه که به ایجاد یک محتوای عالی کمک می‌کند

نوشتن محتوای عالی یک انتخاب است. شما می‌توانید زمان و کار لازم برای ایجاد محتوای فوق العاده صرف کنید و یک برند موفق بسازید. یا اینکه مسیر ساده را انتخاب کنید و محتوای نامناسبی بنویسید – مسیری که شما را در نهایت به جایی نمی‌رساند. نتیجه انتخاب دوم تنها تلف کردن وقت، انرژی و منابع خواهد بود.

مسیر برای بازاریابان محتوا واضح است. برای ارتقای رتبه سئو (SEO)، به دست آوردن ترافیک و برنده شدن در رقابت، به داشتن محتوای فوق العاده روی وبلاگ یا وبسایت‌تان نیاز دارید.

اگر محتوای اصیل بنویسید، موتورهای جستجو به سایت شما کمک می‌کنند بیشتر دیده شود. برای مثال، گوگل به وضوح گفته است از سایت‌هایی با محتوای تکراری خوشش نمی‌آید و آن‌ها را جریمه می‌کند. در مقابل، گوگل به سایت‌های با کیفیت بالایی که محتوای اصیل (Original) ارائه می‌کنند جایزه می‌دهد. بنابراین محتوای عالی نه تنها وبسایت بهتری می‌سازد بلکه رتبه سایت شما را نیز بهبود می‌بخشد که می‌تواند تأثیر مثبت بالایی روی کسب و کار شما داشته باشد.

هر دلیلی برای داشتن یک سایت حاوی محتوا داشته باشید، چه برای کسب و کارتان باشد یا به عنوان یک تفریح شخصی، مهم است که کار را درست انجام دهید. ما در این پست نکاتی برای تولید محتوای عالی بیان می‌کنیم.

1 . محتوای اصیل تولید کنید

همانطور که گفته شد محتوای اصیل (Original) اثر زیادی روی گوگل و بازدیدکنندگان شما خواهد داشت. کپی کردن محتوای دیگران به جریمه شدن از طرف گوگل می‌انجامد که باعث کاهش درآمد نهایی شما خواهد شد.

دنبال نمونه هستید؟

مقاله‌هایی که صرفا به صورت الکترونیک منتشر می‌شدند و رتبه بالایی در گوگل داشتند را به یاد دارید؟ دیگر از آن‌ها خبری نیست و این موضوع، اتفاقی نیست. این، یکی از آن ضربه‌های سختی بود که در اثر بروزرسانی الگوریتم گوگل با هدف جلوگیری از اعطای رتبه های بالا به محتواهای نامناسب به وقوع پیوست.

مهالو Mahalo عنوان یک مزرعه محتوا (Content Farm) بود که هر روز با محتوای جدید بروزرسانی می‌شد، محتوایی که اصیل نبود. گوگل آن‌ها را تنبیه کرد و این باعث شد مهالو کسب و کار خود را تغییر جهت دهد.

بگذارید کمی بیشتر راجع به این موضوع گفتگو کنیم. اصیل بودن به معنای اصالت هم هست. ایده های شما باید اصیل باشند! دادن شکل و فرم جدید به مفاهیم یا پست های دیگر و تکرار آن ارتباطی با اصیل بودن ندارد. اگر محتوای شما به این ترتیب جلو برود، هیچ‌کس به شما لینک نخواهد داد – و این به معنای شکست خوردن هدف شما از نوشتن محتوا در گام اول خواهد بود.

اینجا تعدادی از تفکرهایی را مشاهده می‌کنید که اغلب صاحبان وبسایت‌ها دارند و آن‌ها را با مشکل روبرو می‌کند:

“پس باید حجم زیادی از محتوا تولید کنیم… باشه… خب حالا چطوری می‌تونیم این کار رو تا جای ممکن ارزان و ساده انجام بدیم؟”

“می‌تونیم یه ربات بسازیم که محتوا رو جمع آوری می‌کنه و با هم به شکلی نامفهوم و بی‌معنی ترکیب کنه که حداقل موتورهای جستجو اون رو بخونن؟”

“می‌تونیم کار رو به نویسنده‌های ارزون قیمت (در حد کارگرها) محتوا بسپریم که محتوای پرکننده برامون بنویسن؟”

” می‌تونیم از سراسر اینترنت مقالاتی جمع آوری کنیم و فقط اجازه بگیریم دوباره منتشرشون کنیم؟”

این طرز فکر را کنار بگذارید!

این دو قانون را در زندگی خود به خاطر بسپارید:

  1. شما همان چیزی را به دست خواهید آورد که بابتش پول می‌دهید.
  2. اگر چیز مفیدی برای گفتن ندارید پس اصلا آن را به زبان نیاورید.

این دو نکته ساده شما را در مسیر تولید محتوای با کیفیت قرار می‌دهد که برای سال‌ها بازده برای شما به همراه خواهد داشت. این نکات در سایر وجوه زندگی هم به شما کمک خواهد کرد.

2 . همواره روی ایجاد عناوین قوی تمرکز کنید

یک عنوان قوی، علاقه‌ها را جلب می‌کند و خواننده‌ها را به سمت خود دعوت می‌کند. این آمار جذاب از طرف کپی بلاگر را در نظر بگیرید:

  • 80 درصد از افراد عناوین شما را مطالعه می‌کنند.
  • اما تنها 20 درصد از آن‌ها مابقی محتوای شما را می‌خوانند!

و به همین دلیل عناوین همان قدری که مقاله یا پست شما اهمیت دارند مهم به شمار می‌رود.

اجازه بدهید به تعدادی عنوان مناسب نگاهی بیندازیم:

زیرعنوانی که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید جذاب و دیدنی است. هرچند ترس از خورده شدن کمتر به ذهن یک بشر شهرنشین نفوذ می‌کند (مگر این که فرد در حیات وحش زندگی کند)، نویسنده می‌گوید این ترس “تعریف می‌کند ما چه کسی هستیم” کمکی از دست شما برنمی‌آید اما شما را کنجکاو می‌کند.

عوامل موثر در تولید محتوای عالی - عنوان مناسب

نمونه‌ای از یک عنوان مناسب برای محتوا – زیرعنوان: چگونه ترس از خورده شدن تعریف می‌کند ما چه کسی هستیم.

و از اونجایی که کسی نمی‌خواهد بی عقل به نظر برسد:

عوامل موثر در تولید محتوای عالی - عنوان مناسب

نمونه‌ای از یک عنوان مناسب برای محتوا: پنج اشتباه گرامری که باعث می‌شود بی عقل به نظر برسید.

اگر تفاوت‌های تغذیه‌ای را کنار بگذاریم برای میان وعده کدام را ترجیح می‌دهید — سیب زمینی سرخ کرده یا گل کلم؟ اگر همه چیز به جز طعم یکسان باشد، اغلب می‌گویند سیب زمینی سرخ کرده. اما اگر ارزش غذایی گل کلم را با همان طعم سیب زمینی سرخ کرده داشته باشیم چه؟ واقعا جلب توجه کننده است:

عوامل موثر در تولید محتوای عالی - عنوان مناسب

نمونه‌ای از یک عنوان مناسب برای محتوا: چگونه گل کلم را به همان خوشمزگی سیب زمینی سرخ کرده درست کنیم: گل کلم کبابی با ادویه کاری

عنوان زیر هم خوب به نظر می رسد، مثبت است، حرف‌های زیادی در چند کلمه برای گفتن دارد، و علاقه خواننده را برای دانستن آنچه در پیام است برمی‌انگیزد:

عوامل موثر در تولید محتوای عالی - عنوان مناسب

نمونه‌ای از یک عنوان مناسب برای محتوا: عصر تعالی

برای عنوان هایتان وقت بگذارید. اگر ممکن است، تعدادی عنوان در نظر بگیرید و هرکدام را بیشتر دوست دارید انتخاب کنید. از روی آن‌ها سرسری رد نشوید. اینها اولین چیزهایی هستند که مردم می‌خوانند و مردم براساس آن تصمیم می‌گیرند مقاله شما را بخوانند یا نه.

بخش دوم این مقاله را اینجا بخوانید…

اگر پیرامون این مطلب نظری دارید یا نکته‌ای به ذهن‌تان می‌رسد که می‌خواهید با دیگران به اشتراک بگذارید خوشحال می‌شویم آن را در بخش دیدگاه ها برای ما بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *