چگونه یک محتوای عالی تولید کنیم؟ بخش سوم

استارتاپکسب و کارمطالب آموزشی

نوشته شده توسط:


اگر قسمت اول و دوم این مطلب را نخوانده اید پیشنهاد می‌کنیم ابتدا نگاهی به آن ها بیندازید و سپس به این بخش مراجعه کنید.

این مطلب برگرفته از پستی در وبلاگ Neil Patel کارآفرین و وبلاگ نویس مشهور آمریکایی با عنوان –  ۹ عنصر اولیه که به ایجاد یک محتوای عالی کمک می‌کند – است که ترجمه آن در تینک بیگ در قالب سه بخش منتشر می‌شود. با ما در بخش آخر این مجموعه همراه باشید…

7 . با اضافه کردن تصاویر و ویدیو بهتر با مخاطبتان ارتباط برقرار کنید

همانطور که می دانید افراد به شکل های متفاوتی یاد می گیرند. برخی از افراد با دیدن بهتر یاد می گیرند، درحالی که مابقی آن ها با شنیدن یادگیری بهتری دارند. اما آنچه مهم است اینست که هیچکس با داشتن کمک های بصری یادگیریش افت پیدا نمی کند. چه از تصاویر و ویدیوها استفاده کنید و چه از نمودار، همه آن ها می توانند به تبیین مطلب شما کمک کنند. هر کتاب درسی امروزی را که باز کنید می توانید تصاویری در آن پیدا کنید که برای بهبود تجربه خواندن و تقویت مطلب نویسنده به آن اضافه شده است.

در مورد هرچیزی که می نویسید تصویر هم اضافه کنید. هیچ کس دلش نمی خواهد به پاراگراف های متن نگاه کند، مگر اینکه در حال نوشتن یک کتاب باشید. با اینحال، فقط زمانی به نوشته تان تصویر اضافه کنید که بتواند کمکی کند یا ارزشی به آن اضافه کند. و لطفا، به خاطر عشق به خواننده هایتان – از عکس های استوک غیرضروری دوری کنید!

8 . محتوای کوتاه و نکته دار بنویسید

یکی از بهترین درس های نوشتن که آموخته ام اینست که جملات سطحی، واضح و غیرضروری را حذف کنم. این موضوع چالش برانگیز است و کار می برد، اما نتیجه اش به شکل قابل توجهی بهتر خواهد بود.

هیچ چیز بهتر از یک پست وبلاگ نکته دار و کوتاه یا یک مقاله که مملو از اطلاعات است نخواهد بود.

بنابراین روی تعداد کلمات تمرکز نکنید. یک پست وبلاگی طولانی تر به معنای یک پست بهتر نیست. و در اغلب مواقع، کوتاه نگه داشتن یک پست دشوارتر است و در واقع نیازمند وقت بیشتری نسبت به زمانی است که هرچقدر می خواهید می توانید بنویسید.

9 . مرتب وبسایت یا وبلاگ خود را بروزرسانی کنید

شروع کردن یک وبلاگ یا وبسایت نوعی تعهد است. وقتی می توانید تعدادی پست بگذارید و سپس کار را رها کنید، خواننده ها یا مشتریان جدید زیادی نصیب تان نخواهد شد. فقط این نیست، موتورهای جستجو هم به سایت هایی که به شکل منظم بروز نمی شوند علاقه ای ندارند.

اگر یک سایت محتوا محور یا وبلاگ دارید، لازم است آن را با محتوای فوق العاده به صورت منظم بروزرسانی کنید. اغلب بهترین سایت های محتوا محور به شکل منظم آپدیت می شوند.

براساس اینفوگرافیک دانش زمانبندی اجتماعی ما – سایت هایی که در آن ها با فراوانی بیشتر مطلب منتشر می شود به طور شگفت انگیزی با حجم بازدیدکنندگان بیشتری روبرو می شوند:

رابطه تولید محتوای منظم با میزان پست

رابطه تولید محتوای منظم با فراوانی پست های منتشر شده در روز

سایت یا وبلاگ شما هر چند وقت یک بار باید به روز شود؟ این به خود شما بستگی دارد. هر فردی منابع و اولویت های متفاوتی دارد. باید تلاش کنید حداقل هفته ای دو مرتبه بروزرسانی داشته باشید. به هرحال این یک سایت محتوا محور است.

چند نکته نهایی درباره نوشتن محتوا:

پست وبلاگ یا هر نوع سایت محتوا محور را سبک نگیرید. این کار دشواری است و تحقیق و نوشتن نمونه های خوب زمان می برد. عنوان، دستور زبان و سازماندهی صحیح لازمه کار هستند. وقتی پست خود را بازخوانی می کنید، از خودتان بپرسید:

  • آیا واژه هایی هستند که بتوانم حذف کنم؟
  • آیا بهترین اطلاعاتی که می توانسته ام را در اختیار خواننده ها قرار داده ام؟
  • آیا کامل است؟

حالا اجازه بدهید نگاهی به تعدادی از وبسایت هایی بیندازیم که محتواهای عالی ارائه می دهند.

The Oatmeal

نمونه ای از وبسایت های با محتوای عالی

وبسایت The Oatmeal (جو دو سر) وبسایتی با کمیک های طنز است. مطالب طنز به آسانی اشتراک گذاشته می شوند و خواهید دید کمیک های وبسایت هزاران توئیت و لایک دریافت می کنند.

یکی از محبوب ترین پست های The Oatmeal این پست است: ده واژه که لازم است از اشتباه نوشتن شان دست بردارید. چرا این پست آنقدر محبوب است؟ چون مردم با آن ارتباط برقرار می کنند – تا به حال از دست کسانی که واژه ها را درست نمی نویسند عاجز شده اید؟ علاوه بر این، مطلب خنده داری است، خواندنش خیلی وقت نمی گیرد، کپی نیست و سرگرم کننده است.

چه چیزی آن را عالی کرده است:

  • سایت سریع است
  • به شکل دیوانه وار خنده دار و اصیل (غیر کپی) است
  • هزاران محتوا در آن وجود دارد که می تواند شما را برای ساعت ها سرگرم کند

BuzzFeed

نمونه ای از سایت های دارای محتوای مناسب

کدام پست در BuzzFeed پس از سه ماه از زمان انتشار حدود دو میلیون لایک و 53 هزار مرتبه توئیت شده است و 21 هزار مرتبه از طریق پست الکترونیک به اشتراک گذاشته شده است؟

درست حدس زدید، پست 21 تصویر که باور شما را در مورد وجود انسانیت دوباره زنده می کند.

چرا این پست توسط میلیون ها نفر به اشتراک گذاشته شد و میلیون ها نفر دیگر آن را مشاهده کردند؟ همانطور که عنوانش نشان می دهد، با یک پست مثبت روبرو هستید که احساس خوبی به شما می دهد. همچنین مردم تماشای تصاویر را دوست دارند و هر تصویر در پست تلاش می کند داستان خود را بیان کند.

چه چیزی آن را عالی کرده است:

  • BuzzFeed مکررا بروزرسانی می شود
  • سایتی است برای همه
  • مطالعه مطالبش آسان است

وبلاگ بررسی کسب و کار هاروارد

نمونه ای از سایت های دارای محتوای مناسب

سر زدن به وبلاگ های بررسی کسب و کار هاروارد این روزها برای هرکسی که به موضوعات رهبری و کارآفرینی علاقمند است لازم می باشد. آن ها از نویسنده هایی عالی و نویسنده های مهمان نظیر تعدادی مدیر عامل و پروفسورهای مدرسه کسب و کار هاروارد استفاده می کنند.

چه چیزی آن را عالی کرده است:

  • هر روز هفته با تعداد زیادی مقالات جدید بروزرسانی می شود
  • شامل نکات فوق العاده ای برای هرکسی است که به کارآفرینی علاقمند است
  • تنوع در مقالات
  • محتوای عملی و اصیل

Wonkblog

نمونه ای از سایت های با محتوای مناسب

یکی از وبلاگ های مورد علاقه من Wonkblog است. این وبلاگ نگاهی به رویدادهای کنونی دارد و اتفاقات را تجزیه و تحلیل می کند. تعداد زیادی نمودار در آن به چشم می خورد و هر روز با مطالب متنوعی که حائز اهمیت هستند بروز می شود.

چه چیزی آن را عالی کرده است:

  • داده ها و حقایق اخبار روز را شامل می شود
  • از نمودارها برای تصویرسازی از داده ها به فراوانی استفاده می کند
  • داستان های کوتاه و تأثیرگذاری را بیان می کند که مثل اخبار شبانه نیست
  • محتوای اصیل

یادداشت: ازرا کلاین (Ezra Klein) که وبلاگ Wonkblog را برای واشینگتن پست راه اندازی کرده است، آن را رها کرده و سایت خودش Vox را راه انداخته است. برخی از نویسندگان وبلاگ هم برای الحاق شدن به کلاین و تلاش جدید او، ونک بلاگ را رها کرده اند.

ScienceDaily

نمونه ای از وبسایت های با محتوای عالی

ScienceDaily همان چیزی است که از اسمش برمی آید – اخبار علمی و توسعه های هر روزه را شامل می شود. حوزه هایی که از آن پشتیبانی می شود عبارتست از سلامتی، محیط، تکنولوژی و …

چه چیزی آن را عالی کرده است:

  • هر مقاله دارای یک خلاصه برای آن دسته از خواننده هایی است که فقط دنبال اصل موضوع هستند
  • محتوا توسط عموم مردم قابل درک است

Quillette

نمونه ای از وبسایت های با محتوای عالی

Quillette برندش را با “تفکر پلتفرم رایگان” گره زده است. تمرکز اصلی آن ها روی فرهنگ، سیاست، دانش، تکنولوژی و اخبار است. محتوایش فرم طولانی دارد، بنابراین نخواهید توانست هر مقاله را در پنج دقیقه بخوانید. محتوای غنی و تفکربرانگیزی دارد که دقیقا همان چیزی است که تمام محتواهای عالی باید برای رسیدن به آن تلاش کنند.

چه چیزی آن را عالی کرده است:

  • محتوای جسورانه و تفکربرانگیزی که فراوان در جهت خلاف ناشران اصلی حرکت می کند و کمک می کند محتوای شان برجسته شود
  • با محتواهای جدید فراوان بروز می شود و درنتیجه همیشه چیزی برای چک کردن در آن وجود دارد. این موضوع کمک می کند خواننده های فعلی را حفظ کرده و آن ها را افزایش دهد.

نتیجه گیری

نوشتن محتوای عالی هیچ وقت آسان نیست، اما وقتی از چیزی می نویسید که خودتان به آن علاقه دارید بسیار آسان تر می شود.

یک چیز شگفت انگیز درباره محتوا وجود دارد و آن اینست که زمان ندارد. شما می توانید چیزی را امروز بنویسید و سه سال بعد، هنوز هم آنجا باشد، دیده شود و به اشتراک گذاشته شود که باعث می شود به سایت شما ترافیک ارسال کند.

اگر دنبال اطلاعات بیشتری پیرامون نوشتن محتوای عالی هستید سری به وبلاگ کپی بلاگر بزنید.

اگر پیرامون این مطلب نظری دارید یا نکته‌ای به ذهن‌تان می‌رسد که می‌خواهید با دیگران به اشتراک بگذارید خوشحال می‌شویم آن را در بخش دیدگاه ها برای ما بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *